Poznaj nasze subiektywne oceny tras według sześciu kryteriów.
| Kotlina Kłodzka | 1/2 | 3 | 3 | 3 | 4/5 | 3 | 5 |
| Suwalszczyzna 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4/5 | 3 | 5 |
| Łagów | 4 | 2 | 2 | 1 | 3/4 | 3 | 4 |
| Dunaj | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 |
| Bornholm | 3/4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 |
| Kampinos | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3/4 |
| Zatoka Gdańska | 5 | 4 | 4 | 2/3 | 4 | 4 | 5 |
| Białowieża | 5 | 4 | 4 | 2/3 | 4/5 | 4 | 4/5 |
| Orle Gniazda | 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4/5 | 4/5 |
| Podkarpacie | 2/3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| Suwalszczyzna | 3 | 3 | 4 | 3 | 4/5 | 3 | 5 |
PROFIL TRASY
- 5 – bardzo łatwy – płasko jak na lotnisku
- 4 – łatwy – zdarzają się nieznaczne krótkie podjazdy, bez zadyszki, dzieci wjadą
- 3 – średni – kilka krótkich intensywnych podjazdów, lub kilka długich, ale łagodnych
- 2 – trudny – wymagające podjazdy, czasem długie
- 1 – bardzo trudny – długo i często pod górę 😉
NAWIERZCHNIA
- 5 – bardzo łatwa – asfalt, beton, kostka i inne gładkie rzeczy z małym tarciem i oporem toczenia
- 4 – łatwa – zdarzają się krótkie epizody braku gładkości i braku równości (np. gruntowe drogi utwardzone lub dziurawy zniszczony asfalt)
- 3 – średnia – częste odcinki szutrowe lub gruntowe utwardzone
- 2 – trudna – głównie szutrowe i gruntowe różnej jakości z fragmentami piachu, błota, kamieni itp.
- 1 – bardzo trudna – częste odcinki z piachem, kamieniami, korzeniami, kocimi łbami, błotem itp.
OZNAKOWANIE
- 5 – bardzo dobre – liczne znaki, kierunki, opis miejscowości, odległości, ciężko je przeoczyć i się zgubić nawet bez mapy
- 4 – dobre – częste i dokładne oznaczenia szlaku kolorem (bez nazw, odległości itp.)
- 3 – dostateczne – oznaczenia raz są, a raz ich nie ma, przydaje się mapa
- 2 – niedostateczne – oznaczenia słabo widoczne, nieprecyzyjne, czasem zbyt rzadkie, mapa konieczna
- 1 – beznadziejne – oznaczeń brak, czasem trudno znaleźć ścieżkę
INFRASTRUKTURA ROWEROWA
- 5 – bardzo dobra – trasa stworzona dla rowerzystów (wydzielona ścieżka rowerowa, bezpieczne przejścia przez ulice, częste miejsca odpoczynku – co kilkanaście kilometrów, dobra dostępność sklepów i serwisów rowerowych)
- 4 – dobra – sporadycznie odcinki trasy przebiegają ulicą, którą trzeba dzielić z samochodami, bywają dłuższe odcinki bez sklepów oraz wiat wypoczynkowych
- 3 – dostateczna – niektóre dłuższe odcinki przebiegają ulicą, którą trzeba dzielić z samochodami, niekiedy niebezpieczne przejazdy przez drogi, rzadkie wiaty
- 2 – niedostateczna – w większości brak wydzielonej ścieżki rowerowej, brak wiat wypoczynkowych, droga nieprzystosowana dla rowerzystów, mało sklepów
- 1 – beznadziejna – musisz liczyć tylko na siebie
ATRAKCYJNOŚĆ PRZYRODNICZA
Tu zdajemy się na indywidualne preferencje, zmysł estetyczny i wrażliwość na piękno przyrody. 😉
ATRAKCYJNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Jak wyżej tylko w stosunku do wytworów myśli ludzkiej.
OGÓLNIE
Nasza subiektywna ocena całościowa, na którą czasem wpływ miały takie czynniki jak: pogoda, kontuzje, problemy z dojazdem, noclegami itp. 😉
Do góry