OCENY TRAS

Poznaj nasze subiektywne oceny tras według sześciu kryteriów.

 
 
Kotlina Kłodzka 1/2 3 3 3 4/5 3   5  
Suwalszczyzna 2 3 2 3 4 4/5 3   5  
Łagów 4 2 2 1 3/4 3   4  
Dunaj 5 5 4 3 3 5   5  
Bornholm 3/4 5 4 5 4 3   5  
Kampinos 3 2 2 2 3 2   3/4  
Zatoka Gdańska 5 4 4 2/3 4 4   5  
Białowieża 5 4 4 2/3 4/5 4   4/5  
Orle Gniazda 2 1 4 2 4 4/5   4/5  
Podkarpacie 2/3 4 5 4 3 4   4  
Suwalszczyzna 3 3 4 3 4/5 3   5  
               

PROFIL TRASY

  • 5 – bardzo łatwy – płasko jak na lotnisku
  • 4 – łatwy – zdarzają się nieznaczne krótkie podjazdy, bez zadyszki, dzieci wjadą
  • 3 – średni – kilka krótkich intensywnych podjazdów, lub kilka długich, ale łagodnych
  • 2 – trudny – wymagające podjazdy, czasem długie
  • 1 – bardzo trudny – długo i często pod górę 😉

NAWIERZCHNIA

  • 5 – bardzo łatwa – asfalt, beton, kostka i inne gładkie rzeczy z małym tarciem i oporem toczenia
  • 4 – łatwa – zdarzają się krótkie epizody braku gładkości i braku równości (np. gruntowe drogi utwardzone lub dziurawy zniszczony asfalt)
  • 3 – średnia – częste odcinki szutrowe lub gruntowe utwardzone
  • 2 – trudna – głównie szutrowe i gruntowe różnej jakości z fragmentami piachu, błota, kamieni itp.
  • 1 – bardzo trudna – częste odcinki z piachem, kamieniami, korzeniami, kocimi łbami, błotem itp.

OZNAKOWANIE

  • 5 – bardzo dobre – liczne znaki, kierunki, opis miejscowości, odległości, ciężko je przeoczyć i się zgubić nawet bez mapy
  • 4 – dobre – częste i dokładne oznaczenia szlaku kolorem (bez nazw, odległości itp.)
  • 3 – dostateczne – oznaczenia raz są, a raz ich nie ma, przydaje się mapa
  • 2 – niedostateczne – oznaczenia słabo widoczne, nieprecyzyjne, czasem zbyt rzadkie, mapa konieczna
  • 1 – beznadziejne – oznaczeń brak, czasem trudno znaleźć ścieżkę

INFRASTRUKTURA ROWEROWA

  • 5 – bardzo dobra – trasa stworzona dla rowerzystów (wydzielona ścieżka rowerowa, bezpieczne przejścia przez ulice, częste miejsca odpoczynku – co kilkanaście kilometrów, dobra dostępność sklepów i serwisów rowerowych)
  • 4 – dobra – sporadycznie odcinki trasy przebiegają ulicą, którą trzeba dzielić z samochodami, bywają dłuższe odcinki bez sklepów oraz wiat wypoczynkowych
  • 3 – dostateczna – niektóre dłuższe odcinki przebiegają ulicą, którą trzeba dzielić z samochodami, niekiedy niebezpieczne przejazdy przez drogi, rzadkie wiaty
  • 2 – niedostateczna – w większości brak wydzielonej ścieżki rowerowej, brak wiat wypoczynkowych, droga nieprzystosowana dla rowerzystów, mało sklepów
  • 1 – beznadziejna – musisz liczyć tylko na siebie

ATRAKCYJNOŚĆ PRZYRODNICZA

Tu zdajemy się na indywidualne preferencje, zmysł estetyczny i wrażliwość na piękno przyrody. 😉

ATRAKCYJNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Jak wyżej tylko w stosunku do wytworów myśli ludzkiej.

OGÓLNIE

Nasza subiektywna ocena całościowa, na którą czasem wpływ miały takie czynniki jak: pogoda, kontuzje, problemy z dojazdem, noclegami itp. 😉


Do góry